❤️ משלוח חינם ברכישה מעל 350 שקלים
צמחים הם לפעמים געגועים לבית

צמחים הם לפעמים געגועים לבית

טחבים ושרכים נראים טוב בכלים אורגניים, שמחמיאים לצימוח המסקרן והקדמוני-משהו, הקלתיאה המהודרת תיראה נהדר בכלי טרקוטה בגווני אדמה רגועים, סנסיווה תשתלב טוב עם כלים ארוכים שידגישו את הצימוח הגבוה שלה. על צמחים, עציצים והקשר ההדוק שביניהם

בבית הוריי היו תמיד צמחים, ולמרות שהדירה הייתה ממוקמת בקומה הרביעית, בבניין מוזנח ודי מפחיד, יש להודות, בלוֹד, היא הייתה ג'ונגל פראי של צמחים ועציצים ומקרמה וכמובן – הרבה מאוד קרמיקה.

היום אני גר בלב שמורת טבע, בבית מוקף גינה גדולה ומטופחת (שעוד אספר עליה רבות), ועדיין מחפש כל הזדמנות חגיגית כדי לקנות או להשריש או להנביט או לייחר לעצמי איזה צמח בית שעוד אין לי באוסף. כבר חילצתי עציצים מעולפים מערימות הגזם במושב, הקמתי פינה טיפולית לצמחים טעוני טיפוח, והסתובבתי בין גנים (בקיבוץ, בכפר בכרך, כמו שאומרים בזהו-זה) עם סכין ייחורים שלופה ומבט של רעל בעיניים, בחיפוש אחר הייחור המושלם. לפעמים אני אפילו אוסף טחבים מפינות דוחות עם מים עומדים או פשוט מגדל ענפים גזומים שמצאתי.

בחודשים האחרונים אני חוקר ולומד הרבה על האינטראקציה בין צמחים לכלים שבהם הם גדלים. זה לא כזה פשוט כמו שנראה. צמחים מסויימים צריכים עציץ אוורירי שייאפשר חדירת חמצן מדפנות הכלי (טרקוטה בשריפה נמוכה תהיה אופציה מושלמת עבורם), אחרים אוהבים כלים עם שטח פנים גדול ומחוספס כדי להיאחז בו (כשהגיע זמנם לעבור לכלי גדול יותר, פשוט שוברים את העציץ הקודם). יש כאלו שצריכים הרבה חורי ניקוז, אחרים רוצים פחות, וכן הלאה דרישות וצרכים ותנאים.

ויש כמובן את העניין של אסתטיקה. הקרוטון הצבעוני ייראה מצויין בכלי שקט ואלגנטי, שלא ייגנוב לו את ההצגה. טחבים ושרכים נראים הכי טוב בכלים אורגניים, שיש להם טקסטורה שמשלימה את הצימוח המסקרן והקדמוני-משהו. הקלתיאה המהודרת תיראה נהדר בכלי טרקוטה בגווני אדמה רגועים, סנסיווה תשתלב טוב עם כלים ארוכים שידגישו את הצימוח הגבוה שלה, ועוד ועוד.

בקיצור, אתם יכולים בטח לדמיין איזה כיף זה ליצור את העציץ המושלם לצמח המושלם, ולשלב את שתי האהבות הגדולות שלי – צמחים וקרמיקה – בסינכרוניות נהדרת 

ומה עושים בפינות שבהן אין מספיק אור לעציץ? פשוט מאוד  יוצאים לגינה ומסדרים בצ'יק-צ'אק זר גדול ופרוע ומשובב של פרחי העונה ועשבי הגן.

×

עגלת קניות

WhatsApp דברו איתי ב-WhatsApp