❤️ משלוח חינם ברכישה מעל 350 שקלים
לגור עם צמחים: איך הפכו צמחי הבית לפריט הכרחי לעיצוב הבית

לגור עם צמחים: איך הפכו צמחי הבית לפריט הכרחי לעיצוב הבית

צמחי הבית – שהיו חלק בלתי-נפרד מהחיים שלי (ואני מניח שגם שלכם) באייטיז – עושים קאמבק מטורף בשנים האחרונות, ומגיעים אלינו בצעדי ענק. הנה כמה בתים שבהם צמחי הבית הם מרכיב מרכזי בעיצוב, וגם כמה השראות שיעזרו לכם להכניס קצת ירוק לחיים

צמחי הבית – שהיו חלק בלתי-נפרד מהחיים שלי (ואני מניח שגם שלכם) באייטיז – עושים קאמבק מטורף בשנים האחרונות, ומגיעים אלינו בצעדי ענק. באינסטגרם תמצאו אלפי פרופילים של חובבי צמחים, אם כי המילה המדויקת יותר תהיה מכורים, כי זו התמכרות נפלאה, ירוקה ומשמחת במיוחד. ברגע שמתחילים ומצליחים עם צמחי בית, קשה מאוד להפסיק. ואיזה מזל שזה ככה.

אני מאוד אוהב עיצוב, וקשה לי להגדיר במדויק את הטעם הספציפי שלי. הוא מאוד אקלקטי ומגוון, גדוש בחפצים ודברים יפים להסתכל עליהם, אוספים ואוצרות שליקטתי במשך השנים. אני מאוד אוהב בוהו אבל גם הסגנון היותר קלאסי מדבר אלי, עם נגיעות של קאנטרי ומעת לעת גם קצת וואבי סאבי לתיבול האווירה. וכמובן, איך אפשר בלי קצת קיטש, וינטג' ורטרו מלמעלה, למזל.

אבל הפעם אני רוצה להתמקד בצמחים, ולתת כמה דוגמאות לבתים עמוסים (אבל ממש) בצמחים, שמשתלבים בצורה מושלמת ועושים אווירה אחרת לגמרי מכל מה שאנחנו רגילים לראות. הבית שלי (שאותו תראו בבלוג שלי לא מעט, בבחינת נאה דורש, נאה מקיים) הוא לגמרי כזה. הנה דוגמה מפינה קטנה בסלון:

אמנם קצת מבולגן ולא הצילום הכי איכותי בעולם (בכל זאת, סמארטפון) אבל אתם קולטים את הווייב. כיף אצלנו 🙂

עוד מקום שממש כיף להיות בו, כך לפחות אני מדמיין, זו הפינה הנפלאה הזו. שילוב החומרים כאן מושלם, הטקסטילים, הטקסטורות, העץ, הבמבוק, וכמובן, הצמחים, הו, הצמחים. כמה אלגנטי ויפה.

אני מניח שלא פשוט לתחזק את הספריה החביבה הזו, אבל אם דואגים להשקיה אוטומטית (או פשוט עושים קצת ספורט, פעם פעמיים בשבוע) – זו אופציה מצויינת לדירות שיש בהן מספיק אור ואין בהן מספיק ספרים למלא את כל הספריה.

בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, צמחים יכולים להשתלב מצויין גם בחדר השינה. ולא, הם לא יהרגו אתכם בלילה – יש מספיק חמצן לכולנו. אם אנחנו יכולים לישון עם החתולים/הכלבים/החיידקים שלנו, אנחנו יכולים לישון בבטחה גם עם הצמחים. מה שכן, אני לגמרי לא סגור על מיקום הקקטוסים ליד המיטה.

והנה עוד חדר שינה שיש בו צמחים וזה לגמרי עובד. הייתי שמח להתעורר כאן בכל בוקר (הכריות והשמיכות גם נראות מפנקות אש):

Can we sleep over please? What a dreamy bedroom! Picture by @mosebacke

A post shared by Plant Circle (@plantcircle) on

גם במטבח, אגב, יש מקום לצמחים. למעשה, זה מקום מושלם לכל החמודים שצריכים קצת תשומת לב, הרבה מים ואהבה. אני מאוהב בשילוב הזה של עץ טבעי עם אריחי הקרמיקה בצבע אמרלד והאקססוריז מהנחושת. אחר, שונה, צבעוני, בקיצור, מושלם.

ובעצם, בכל פינה פנויה שיש לכם. למשל, על הקמין שלכם (נו, אני יודע שאין לכם קמין בנוי בקיר, אבל בטוח יש לכם מדף ריק):

נחזור לחלל המרכזי – הנה דוגמאות שאהבתי לפינות ישיבה, סלונים ופינות אוכל שבהן הצמחים הם הכוכב העיקרי. כמו הסלון הזה – ג'ונגל קטן וצפוף:

או הסלון הזה, שלשבת בו בטח מרגיש כמו בילוי בטבע. ושימו לב למעמדים החמודים, פריט חובה בכל בית של אספן צמחים חובב. אם זה עומד על הרצפה ויכול להחזיק עליו עציץ, אני רוצה אותו:

והנה משהו טיפה יותר דרמטי ומצ'ואיסטי קצת, ואולי בגלל זה הוא מרגש אותי במיוחד (בעיקר השרכים ההורסים וחיפוי הקיר השחור) –

אם החלל הקודם היה לכם רציני וכבד מדי, אני מבין אתכם, אז קבלו דוגמה שמראה שאפשר להשתמש בצמחים בצורה קצת יותר מאוזנת וקז'ואלית ועדיין מקסימה. כל צמח מקבל את תשומת הלב המתאימה לו, ואפשר להסתכל עליהם שעות:

#shelfie #goals Picture by @_albertpang_

A post shared by Plant Circle (@plantcircle) on

כמה מילים לסיום, לכל החוששים והטוענים שהם רוצחי צמחים סדרתיים. קודם כל, זה בסדר – רובנו היינו שם. אם הייתם יודעים כמה צמחים קיפחו את חייהם בין אצבעותיי וכמה שברון לב היה מעורב בתהליך הלמידה שלי. כמו כל דבר בחיים, לומדים (גם מטעויות), ואם עושים צעדים לאט ובטוח, מתחילים בצמחים חסונים וחזקים ולאט לאט ממשיכים לכל העדינים והמפונקים, הכל יהיה בסדר. זה לגמרי שווה את ההשקעה. יש המון חומר אונליין, חשבונות אינסטגרם שיעיפו לכם את המוח, לוחות השראה מעולים בפינטרסט, וקבוצות פייסבוק בשפע (הנה אחת שאני אוהב במיוחד). ואם אתם עדיין חוששים ומפחדים, פשוט קחו בטטה אחת, נעצו בה גפרורים ותנו לה להיות בתוך כלי עם מים. אפשר גם עם גלעין של אבוקדו. עד מהרה תקבלו ירוק רענן ומשמח, ובתקווה שגם קצת ביטחון להמשיך ולהתאהב בצמחי הבית.

#אבוקדו ? כמה פשוט, ככה חתיך. __ הבוקר הכנתי לבכור סנדוויץ' אבוקדו לבי"ס וגיליתי שהגלעין בפנים התחיל לנבוט – בסבבה שלו – כבר בתוך האבוקדו! הרים לי להנחתה ? — העליתי לסטורי כמה סרטונים מה עשיתי עם החבוב, מכיון שמדובר בדבר אדיר בעליל*. __ בתמונה השניה: ילד סנדוויץ שלא הלך לבי"ס (סיפור ארוך), עזר לי לצלם את הסרטונים לסטורי, וגם נכנס לפריים. כי אם החיים נותנים לך לימונים תעשה מהם סטורי, וחוצמזה לימון ואבוקדו כידוע זה שילוב סופר מנצח. ? ___ * אדיר בעיני שאפשר להוסיף עוד גוונים של ירוק לבית בכלום כסף, נכון? זה עוד בלי לחשוב על זה שזה אשכרה עץ פרי. ועוד איזה פרי! . יצא לכם להצליח פעם עם אבוקדו מונבט בבית? ___ #avocado ? I just truly luv you @plantlady.il . . . . . . #simplelife #simpleliving #jungalowstyle #plantlove #greenyourspace #pausewithplantds #house_plant_community #indoorjungle #ihavethisthingwithplants #livingwithplants #Iloveplants #therealhouseplantsofinstagram #cheerstohouseplants #botanicalpickmeup #Instaplants #instagram_Israel #plantstyle #plantsrule #houseplantcommunity #lifearoundplants #plantlady #plantmom #houseplantsofinstagram #hitoday_240518 #jungleiscoming #plantsmakepeoplehappy

A post shared by MiKa Yesod ? (@mika.yesod) on

#Shelfie goals right here! . Picture by @aljaskrt

A post shared by Plant Circle (@plantcircle) on

 

×

עגלת קניות

WhatsApp דברו איתי ב-WhatsApp